Infomercial laten maken

Met een infomercial wint jouw bedrijf het vertrouwen van de kijker.

Een infomercial heeft een puur informatief karakter. Met een infomercial help je de klant bij het maken van een bewuste keuze. Je vertelt ze waarom jouw product het beste voor hun is, niet met een verhaaltje maar met keiharde feiten. Met een infomercial probeer je, in tegenstelling tot een commercial, niet in te spelen op de emoties van de kijker, maar je probeert hun vertrouwen te winnen. Een infomercial is dus niet de grootste aandachtstrekker, maar wel ontzettend effectief om het aankoopproces van de klant te beïnvloeden.

Ieder verhaal is uniek en is het waard om verteld te worden. Wij hebben alles onder één dak om jouw infomercial tot een groot succes te maken. Van concept tot planning en van eindresultaat tot verspreiding. Wij zijn dé specialist voor jouw infomercial.

Welke soorten infomercial zijn er?

Er bestaan veel verschillende soorten infomercials, ieder met zijn eigen stijl en mogelijkheden. Om je een beter beeld te geven hebben wij ze hieronder voor je opgesomd. Al deze soorten kunnen zowel voor televisie als online gebruikt worden.

  • InstructiefilmpjeProduct/service infomercial
  • Bedrijfs infomercial
  • Animatie infomercial
  • Whiteboard animatie infomercial
  • Motion graphic infomercial
  • Behind the scenes infomercial

Wij begrijpen het natuurlijk als je dit niet veel zegt en/of je wellicht niet zo goed weet welke infomercial bij jou past. Geen zorgen, onze professionals staan voor je klaar om je te helpen bij het maken van een goede keuze die bij jou bedrijfsuitingen aansluit. Laten we eens vrijblijvend kennismaken en samen sparren.

Plan van aanpak infomercial laten maken

Om je een goed beeld te geven hoe het proces van begin tot eind bij Sunny Side Up eruit ziet hebben wij een stappenplan gemaakt.

Stap 1: Kennismaking en planning

Allereerst hebben we natuurlijk een kennismakingsgesprek waarbij jij Sunny Side Up en de mensen achter het bedrijf leert kennen en waarbij wij jouw organisatie leren kennen. Aan de hand van dit gesprek maken wij een eerste concept en een passende all-in-one prijs zonder verborgen kosten. Ook maken we een planning zodat je precies ziet wie, wat en wanneer welke werkzaamheden doen uitvoeren. Zo komen we samen tot het beste eindresultaat. Teamwork makes the dream work!

Stap 2: Onderzoek

Met een goede infomercial win je het vertrouwen van de kijker. Dit kan ervoor zorgen dat de klant voor jouw product/service kiest en dus niet bij de concurrentie koopt. Het is bij een infomercial ontzettend belangrijk dat de verstrekte informatie waarde toevoegt voor de klant. Alom bekende feitjes zullen niet voor een boost in vertrouwen zorgen. Eerder voor irritatie. Ook niet onbelangrijk, de informatie moet 100% kloppen. Een foutje kan averechts werken en ervoor zorgen dat je alle vertrouwen van de kijker verliest.

Stap 3: Concept en script

Hoewel een infomercial niet zo spetterend en uniek hoeft te zijn als een commercial, kan een beetje pit geen kwaad. Een beetje anders zijn dan de rest heeft vaak een positief effect voor je merkbekendheid. Een script is bij een infomercial ook ontzettend belangrijk. Het is ontzettend lastig om een grote hoeveelheid informatie op een duidelijke en begrijpelijke manier te presenteren. Er moet bijvoorbeeld goed nagedacht worden over de woorden in combinatie met beelden en de volgorde van de scènes. De infomercial moet ook voor leken in het vak te begrijpen zijn.

Stap 4: Draaiboek

Wanneer het concept helder is maken wij een draaiboek. Hier staat in wie welke taken heeft. Wanneer deze taken gedaan worden en waar dit gebeurt. Zo is er een duidelijke planning en is de kans op misverstanden of uitloop minimaal.

Stap 5: Filmdag

Yes, de filmdag is aangebroken! Alle voorbereidingen zijn getroffen en zullen vandaag tot uiting komen. We gaan ons stinkende best doen om mooie beelden te schieten en duidelijke woorden op te nemen. Jij hoeft vandaag uiteraard alleen maar achterover te hangen en te kijken hoe wij ervoor zorgen dat jij de perfecte infomercial krijgt. Meestal hebben we 1 dag nodig voor het schieten van alle beelden.

Stap 6: Animeren & audio engineering

Tijdens stap 5 worden de ruwe beelden die we in stap 4 geschoten hebben bewerkt. De beelden worden in de juiste volgorde gezet, de lengte van de scenes worden geperfectioneerd en de overgangen worden bewerkt. Het geluid van de infomercial wordt gestroomlijnd met de video. Misschien zijn er voice-overs nodig en wij monteren een unieke muziektrack onder de infomercial. Van die muziek hebben wij uiteraard de copyrights.

Wat is de doorlooptijd van een infomercial?

Vaak krijgen wij de vraag hoe snel we een infomercial kunnen opleveren. Dit hangt af van een aantal zaken:

  • Lengte van de infomercial
  • Complexiteit van de infomercial
  • Snelheid van communicatie

Bij een gemiddelde infomercial duurt het hele proces een aantal weken. Hoe sneller we echter kunnen schakelen, hoe sneller wij de infomercial natuurlijk kunnen opleveren.

Voordelen van een infomercial laten maken

  • Duidelijke boodschap: het ultieme doel van een infomercial is het verstrekken van relevante informatie die de kijker aanspoort om voor jouw merk te kiezen. Door de klant relevante en interessante informatie te geven laat je hen zien waarom jij de beste keuze bent. Waarom jij beter bent dan je concurrenten.
  • Stiekeme reclame: voor de kijker voelt een infomercial niet als reclame. Een kijker zal tijdens een infomercial niet snel geïrriteerd gaan zappen of je boodschap in twijfel trekken. Je bent de kijker namelijk oprecht de beste informatie aan het geven om een goede keuze te maken. Dat jouw product toevallig de beste keuze is kun jij ook niks aan doen toch?
  • Service: sommige infomercials zijn services. Een instructievideo is bijvoorbeeld ontzettend handig voor mensen die nog niet weten hoe ze jouw product moeten gebruiken. Je verzorgt dus met één infomercial de informatie vóór de aankoop als ook de aftercare ná aankoop.
  • Beeld vs tekst: ken je de uitdrukking: een beeld zegt meer dan 1000 woorden? Precies, daarom is een infomercial een goede keuze. De samenloop van beeld en geluid zorgt ervoor dat de kijker informatie beter onthoud en als prettiger ervaart.

But wait, there's more!.. ~ Mr. Ron Popeil

Wat kost het laten maken van een infomercial?

Wij snappen heel goed dat je met deze vraag zit maar het is een ontzettend moeilijke vraag om nu direct te beantwoorden. Na ons kennismakingsgesprek kunnen we hier een duidelijk antwoord op geven omdat we dan verschillende wensen en behoeften in kaart hebben kunnen brengen. 

De kosten zijn sterk afhankelijk van de hoeveelheid arbeidsuren die in een infomercial gaan zitten. Dit is vervolgens afhankelijk van de complexiteit en de lengte van de infomercial.

Sunny Side Up: het bureau voor jouw nieuwste infomercial

Wij zijn niet zomaar een infomercial bedrijf. Nee wij zijn Sunny Side Up. Wij maken kick-ass content die werkt. Wij gaan verder dan een standaard video. Wij zijn creatievelingen die elk verhaal boeiend vinden en met de grootst mogelijke overtuigingskracht aan de buitenwereld willen vertellen. Wij gaan net dat stapje verder, want wij houden van ons werk. Iedere dag bezig zijn met de nieuwste technieken en de leukste klanten. Daar krijgen wij energie van. En dat is niet alles. Wij zijn een dochteronderneming van Pure Minds. Met het verspreiden van je nieuwste infomercial hebben wij dan ook geen moeite. Alles omtrent content en online marketing onder één dak. Hoe makkelijk wil je het hebben?

  • Wij zijn proactief en denken mee
  • Gratis advies en kennismakingsgesprek
  • Een vaste prijs zonder verrassingen
  • Alles onder één dak
  • Voor ieder budget de beste kwaliteit in beeld en geluid

Hebben we je aandacht?

Laten we samen kijken hoe we een onvergetelijke indruk kunnen maken op jouw klanten. Daag ons uit:

Veelgestelde vragen

Wat is een infomercial?

Een infomercial is een video met een puur informatief karakter. In plaats van op de emoties van de kijkers in te spelen probeer je hun vertrouwen te winnen. Dit doe je door op een natuurlijke en oprechte manier relevante informatie te delen. 

Welke soorten infomercials zijn er?

Er zijn verschillende soorten infomercials. Denk aan:

  • Instructiefilmpje
  • Product/service infomercial
  • Bedrijfs infomercial
  • Animatie infomercial
  • Whiteboard animatie infomercial
  • Motion graphic infomercial
  • Behind the scenes infomercial

Al deze infomercials kunnen gebruikt worden voor televisie als ook voor online.
Wil je weten welke infomercial bij jouw organisatie past? Neem vrijblijvend contact op.

Waarom een infomercial?

Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Een infomercial toont een complexe boodschap op een makkelijke manier door een goede combinatie van tekst en beeld. Het is voor iedereen te begrijpen en het wordt beter onthouden. Daarnaast is een infomercial een vorm van stiekeme reclame die kijkers niet zal irriteren. Een infomercial kan ook als service dienen, zoals bij een instructievideo.

Wat kost een infomercial laten maken?

De kosten van het maken van een infomercial lopen sterk uiteen. Dit hangt af van de complexiteit en lengte van de infomercial. Wil je een kostenplaatje weten? Neem vrijblijvend contact met ons op en laten we kennismaken. Daarna sturen wij jou een vrijblijvende prijsopgave zonder verborgen kosten. Ook presenteren we een concept zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Wat is de gemiddelde doorlooptijd van een infomercial?

Dit hangt af van een aantal zaken:

  • Lengte van de infomercial
  • Complexiteit van de infomercial
  • Snelheid van communicatie

Bij een gemiddelde infomercial duurt het hele proces een aantal weken. Hoe sneller er wordt geschakeld, des te sneller de infomercial kan worden opgeleverd.

Waarom kiezen voor Sunny Side Up?

Sunny Side Up weet wat werkt. Via ons online marketing bureau Pure Minds hebben we geleerd dat goede content dé factor is die voor online succes zorgt. Sinds 2012 helpen we onze klanten al met het opzetten van online campagnes die perfect aansluiten bij hun doelgroep en het gekozen medium. Wij zorgen voor de perfecte combinatie van beeld en geluid.