Testimonial video laten maken

Laat tevreden klanten ambassadeurs worden van jouw merk

Wie kan jouw product of dienstverlening beter aanbevelen dan bestaande klanten? Een testimonial video laten maken is heel effectief, want tevreden klanten kunnen zo echte ambassadeurs van jouw merk worden. Hiermee worden de succesverhalen van je eigen klanten op inspirerende wijze concreet en duidelijk. Testimonial films zijn vooral gefocust op positieve ervaringen en/of uitspraken. Daardoor werken zij enorm goed bij het aanprijzen van jouw product of dienst. Een goede testimonial video zal zorgen voor meer leads en een hoger conversiepercentage.

Een testimonial, ook wel een review, aanbeveling, getuigschrift of endorsement genoemd,  is nog steeds de beste reclame die een bedrijf zich kan wensen. Wij hebben alles onder één dak om jouw testimonial video tot een groot succes te maken. Van concept tot planning en van eindresultaat tot verspreiding. Wij zijn dé specialist om jouw bedrijf in de kijker te kunnen zetten.

Voorbeeld testimonial video

Je wilt natuurlijk wel zien of wij ook echt goede kennis in huis hebben. Dat snappen we zeker. Hieronder kun je een testimonial video bekijken die wij eerder voor een klant hebben gemaakt.. Lijkt het je wat?

Plan van aanpak testimonial laten maken

Om je een goed beeld te geven hoe het proces van begin tot eind eruit ziet bij Sunny Side Up, hebben wij een stappenplan gemaakt.

Stap 1: Concept & planning

Allereerst bieden we een kennismakingsgesprek aan waarbij jij Sunny Side Up en de mensen achter het bedrijf leert kennen en waarbij wij jouw organisatie leren kennen. Op basis van dit gesprek maken wij een eerste concept en een passende all-in-one prijs zonder kleine lettertjes. Met daarbij mogelijke tools voor videomarketing, en voorbeelden van de stijl van jouw testimonial video. Ook maken we een planning zodat je precies ziet wie, wat en wanneer welke werkzaamheden uitvoeren. Zo komen we samen tot het beste eindresultaat. Teamwork makes the dream work!

Stap 2: Script

Wanneer het concept helder is, bespreken we de boodschap die je graag wilt overbrengen aan jouw doelgroep. De volgende stap is het samen bepalen van de doelstellingen en kijken wat er mogelijk is met testimonial video marketing. Tijdens deze fase werken wij de boodschap heel concreet uit en zorgen we ervoor dat iedereen op één lijn zit qua verwachtingen.

Stap 3: Draaiboek

Het draaiboek vormt de basis voor de opnames. We gaan een lijst van vragen op papier zetten die we tijdens de opnames aan de geïnterviewde gaan stellen. We maken daarnaast een shotlist van beelden (B-roll) die we nodig hebben om het verhaaltje compleet te krijgen.

Stap 4: Filmopnames

Het moment is daar: na het maken en communiceren van een draaiboek gaan we aan de slag met het maken van de testimonial video opnames. We plannen een halve dag of een volledige dag in om het script tot leven te wekken door middel van professionele filmopnames. Onze cameraman zorgt ervoor dat jouw klant een helder succesverhaal vertelt en maakt overtuigende beelden die perfect hierop aansluiten.

Stap 5: Postproductie

Nadat we alle beelden gemaakt hebben, gaan we aan de slag met de postproductie. We beginnen met de beelden te sorteren. Daarna zorgen we voor bijpassende muziek en geluidseffecten. Na het sorteren gaan we de beelden monteren. Wanneer de montage erop zit, gaan we kijken waar we eventueel nog effecten en/of ondertitelingen kunnen toepassen. Als kers op de taart voeren we een professionele color-grading uit op de montage. En voila: zo staat er een verhaal waar iedereen door wordt geraakt en enthousiast over is!

Stap 6: Evaluatie en publicatie

Deze eerste versie zal binnen twee weken na de testimonial filmopnames met jullie gedeeld worden. Jullie mogen dan feedback geven op de video en wij passen deze feedback eenmalig vrijblijvend aan. Zodra de video goedgekeurd is gaan we ze online inzetten om ze zo optimaal mogelijk te verspreiden.

Wat is de doorlooptijd van een testimonial video?

Regelmatig krijgen we de  vraag hoe snel we een testimonial video kunnen opleveren. Dit hangt af van een aantal verschillende zaken:

  • Moet er één of meerdere personen geïnterviewd worden?
  • Kan alles op dezelfde locatie gefilmd worden of zijn er meerdere locaties voor nodig?
  • Lengte van de testimonial video.
  • Complexiteit van de testimonial video.
  • Snelheid van communicatie.

Bij een gemiddelde testimonial video duurt het hele proces meestal twee weken, in enkele uitzondering kan het drie weken duren, maar dit wordt dan op tijd met de klant gecommuniceerd. Hoe sneller we echter feedback kunnen ontvangen, hoe sneller wij de video van testimonial natuurlijk kunnen opleveren.

Voordelen van een testimonial laten maken

  • Bevestiging voor aankoopbeslissing: ieder verhaal is uniek en is het waard om verteld te worden. En wie kunnen beter bevestiging geven over de aankoopbeslissing dan enthousiaste klanten? Absoluut niemand! Testimonials werken goed want het is heel geloofwaardig en overtuigend. 
  • Beter dan een tekstuele testimonial: een testimonial video maakt de review veel betrouwbaarder. Door de lichaamstaal van de tevreden klant te kunnen zien en zijn stem te horen, zal de kijker zich beter kunnen identificeren met personages in testimonial video’s. Bovendien, weet je nooit wie een getypte review op een website  heeft geschreven; het kan net zo goed de redacteur van de website zelf zijn. Een goede testimonial film haalt die twijfels weg. 
  • Beeld vs tekst: ken je de uitdrukking: een beeld zegt meer dan 1000 woorden? Door de combinatie van beeld en gesproken tekst komt de boodschap overtuigender over. Met een testimonial video vergroot je het vertrouwen in jouw bedrijf, product of dienst. Daarnaast wordt zo’n aantrekkelijke content veel beter onthouden en als prettiger ervaren. 
  • Hoge kijkcijfers: videocontent houdt de aandacht van een website bezoeker langer vast. Daardoor zal een langere bezoektijd aan je website gegarandeerd de online vindbaarheid vergroten bij de bekende zoekmachines.

Delighted Testimonials makes the best service in the feedback space even better. ~ Matt Juszczak

Wat kost het laten maken van een testimonial?

Wij snappen heel goed dat je met deze vraag zit maar het is een ontzettend moeilijke vraag om nu direct te beantwoorden. Na ons kennismakingsgesprek kunnen we hier een duidelijk antwoord op geven omdat we dan verschillende wensen en behoeften in kaart hebben kunnen brengen. 

De kosten zijn sterk afhankelijk van de hoeveelheid arbeidsuren die in een testimonial gaan zitten. Dit is vervolgens afhankelijk van de complexiteit en de lengte van de testimonial film.

Sunny Side Up: het bureau voor jouw nieuwste testimonial film

Wij zijn niet zomaar een testimonial video bedrijf. Nee, wij zijn Sunny Side Up. Wij maken kick-ass content die werkt. Wij gaan verder dan een standaard video. Wij zijn creatievelingen die elk verhaal boeiend vinden en met de grootst mogelijke overtuigingskracht aan de buitenwereld willen vertellen. Wij gaan net dat stapje verder, want wij houden van ons werk. Iedere dag bezig zijn met de nieuwste technieken en de leukste klanten. Daar krijgen wij energie van. En dat is niet alles. Wij zijn een dochteronderneming van Pure Minds. Met het verspreiden van je nieuwste testimonial hebben wij dan ook geen moeite. Alles omtrent content en online marketing onder één dak. Hoe makkelijk wil je het hebben?

  • Wij zijn proactief en denken mee
  • Gratis advies en kennismakingsgesprek
  • Een vaste prijs zonder verrassingen
  • Alles onder één dak
  • Voor ieder budget de beste kwaliteit in beeld en geluid

Hebben we je aandacht?

Laten we samen kijken hoe we een onvergetelijke indruk kunnen maken op jouw klanten. Daag ons uit:

Veelgestelde vragen

Wat is een testimonial video?

Een testimonial video is een korte film waarin het verhaal van de klant centraal staat. In zo’n video worden de succesverhalen van je eigen klanten op inspirerende wijze concreet. Testimonial films zijn vooral gefocust op positieve ervaringen en/of uitspraken. Hiermee krijgt een specifiek product of dienst een assisterende rol. Daardoor werken testimonials enorm goed bij het aanprijzen van jouw product of dienst. Het is heel belangrijk om in de video gelijk to-the-point te komen, want een testimonial film duurt meestal tussen 1 en 2 minuten lang.

Plan van aanpak testimonial video laten maken?

Om je een goed beeld te geven hoe het proces van begin tot eind bij Sunny Side Up eruit ziet hebben wij een stappenplan gemaakt.

  • Stap 1: Concept en planning
  • Stap 2: Script 
  • Stap 3: Draaiboek
  • Stap 4: Filmopnames
  • Stap 5: Postproductie
  • Stap 6: Evaluatie en publicatie

Voordelen van een testimonial film?

Ieder verhaal is uniek en is het waard om verteld te worden. En wie kunnen beter bevestiging geven over de aankoopbeslissing dan enthousiaste klanten? Absoluut niemand! Testimonials werken zo goed want het is heel geloofwaardig en overtuigend. Bovendien helpt een testimonial video het vertrouwen in jouw bedrijf, product of dienst vergroten.

Wat kost een testimonial video laten maken?

De kosten van het maken van een testimonial lopen sterk uiteen. Dit hangt af van de complexiteit en lengte van de testimonial video. Wil je een kostenplaatje weten? Neem vrijblijvend contact met ons op en laten we kennismaken. Daarna sturen wij jou een vrijblijvende prijsopgave zonder verborgen kosten. Ook presenteren we een concept zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Wat is de gemiddelde doorlooptijd van een testimonial video?

Dit hangt af van een aantal zaken:

  • Aantal personen die geïnterviewd zou moeten worden 
  • Locatie
  • Lengte van de testimonial video
  • Complexiteit van de testimonial video
  • Snelheid van communicatie.

Bij een gemiddelde testimonial video duurt het hele proces twee tot drie weken. Hoe sneller er wordt geschakeld, des te sneller de testimonial kan worden opgeleverd.

Waarom kiezen voor Sunny Side Up?

Sunny Side Up weet wat werkt. Via ons online marketing bureau Pure Minds hebben we geleerd dat goede content dé factor is die voor online succes zorgt. Sinds 2012 helpen we onze klanten al met het opzetten van online campagnes die perfect aansluiten bij hun doelgroep en het gekozen medium. Wij zorgen voor de perfecte combinatie van beeld en geluid.