Promotiefilm laten maken

Kondig een event op een flitsende manier aan

Komt er een leuk event aan? Ga je een nieuw product op de markt brengen? Dan wil je natuurlijk wel dat men hiervan weet. Een promotiefilmpje maken is dé perfecte manier om deze aankondigingen te doen. Een film is opvallender en flitsender dan een foto. Met een promotiefilmpje trek je de aandacht en zorg je dat je in de gedachten van mensen blijft hangen.

Ieder verhaal is uniek en is het waard om verteld te worden. Wij hebben alles onder één dak om jouw promotievideo tot een groot succes te maken. Van concept tot planning en van eindresultaat tot verspreiding. Wij zijn dé specialist voor jouw promotievideo.

Welke soorten promotiefilmpjes zijn er?

Een promotiefilmpje maken kun je voor veel verschillende redenen doen. Om je een idee te geven hebben we hieronder een aantal voorbeelden gegeven:

  • Jouw merk op de markt brengen;
  • Je gaat een nieuw(e) product/service op de markt brengen;
  • Er komt een leuk evenement aan dat jij hebt georganiseerd;
  • Je hebt een nieuwe locatie geopend;
  • Jij gaat een duurzaam proces invoeren.

Kortom, over alle nieuwe dingen binnen jouw bedrijf waarvan jij denkt dat je klant dit wil weten kun je een promotiefilmpje maken. Top idee! Maar… Waar moet je beginnen? Wat heb je allemaal nodig? Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw promotievideo inslaat als een bom? Geen zorgen, onze professionals staan voor je klaar om je te helpen bij het maken van goede keuzes die bij jouw bedrijfsuitingen aansluiten. Laten we eens vrijblijvend kennismaken en samen sparren.

Voorbeeld van een promotievideo

Je wilt natuurlijk wel even zien of wij ook echt goede kennis in huis hebben. Dat snappen we zeker. Hieronder kun je een promotievideo bekijken die wij al eerder hebben gemaakt. Lijkt het je wat?

Plan van aanpak promotiefilmpje maken

Om je een goed beeld te geven over hoe het proces van begin tot eind bij Sunny Side Up eruit ziet hebben wij een stappenplan gemaakt.

Stap 1: Concept & planning

Allereerst hebben we natuurlijk een kennismakingsgesprek waarbij jij Sunny Side Up en de mensen achter het bedrijf leert kennen en waarbij wij jouw organisatie leren kennen. Aan de hand van dit gesprek maken wij een eerste concept en een passende all-in-one prijs zonder verborgen kosten. Ook maken we een planning zodat je precies ziet wie, wat en wanneer welke werkzaamheden doen uitvoeren. Zo komen we samen tot het beste eindresultaat. Teamwork makes the dream work!

Stap 2: Het script van de promotievideo

Het eerste concept hebben wij gemaakt en met jou besproken. Dit concept gaan wij nu verder uitwerken. Hierbij gebruiken wij de volgende vragen:

  • Wat wil jij met deze promotievideo bereiken?
    Voorbeelden zijn naamsbekendheid, directe conversies of positionering van jouw product/bedrijf/merk.
  • Wat heeft de klant er nu precies aan?
    Hier ligt de focus op het product. We willen de nadruk leggen op de dieperliggende behoefte van de klant. De behoeften die jouw product vervullen. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met gemak, met luxe of met het wegnemen van een irritatie. Bijvoorbeeld: een klant heeft geen behoefte aan een auto, maar wel aan gemak en mobiliteit.
  • Wat is de toegevoegde waarde voor de klant?
    Hier kijken we verder dan het product. We proberen hier een binding met de klant te maken. Waarom doe jij wat je doet, wat is de visie van jouw bedrijf? We willen een match vinden tussen jouw bedrijf en je klant. Waarom past de visie van jouw bedrijf binnen de zienswijze en levensstijl van de klant? Als we die vraag kunnen beantwoorden creëren we niet alleen een klant, maar een vaste klant of zelfs ambassadeur.
  • Welke actie wil je dat de klant neemt na het zien van jouw promotiefilmpje?

In het script beschrijven we de verschillende scènes van de promotievideo. Zo zal het voor iedereen concreet worden hoe de promotievideo eruit zal zien. Daarnaast zorgt dit er tevens voor dat misverstanden tussen visies vermeden worden. Iedereen zal na deze stap op dezelfde lijn zitten. Wanneer iedereen akkoord is gaan we verder naar de volgende stap.

Stap 3: Tijd om te gaan filmen!

Het is zo ver! Tijd om alles op beeld vast te leggen.
Op de draaidag zelf nemen we kort het script door. We bespreken hoe we de scènes gaan aanpakken en na een goede portie koffie gaan we aan de slag met het opzetten van licht, camera en geluid. 

Stap 4: Monteren van de promotievideo

Uit alle beelden die we geschoten hebben zullen wij de promotiefilm maken. Dit is het technische gedeelte van een promotiefilmpje maken. Tijdens dit proces zullen we de volgende stappen uitvoeren:

  • het maken van een selectie uit alle beelden;
  • de geselecteerde beelden rangschikken;
  • geluid toevoegen of vervangen;
  • het toevoegen van bewerkingen of speciale effecten zoals het vertragen of versnellen van een promotiefilm of het herhalen van sommige beelden;
  • een color-grading. Hierbij graden we de kleuren van beelden op een professionele manier. Zo zorgen we ervoor dat jouw huisstijl precies en duidelijk naar voren komt in de bedrijfsvideo.

Na deze stappen is het eindproduct beschikbaar. Jij krijgt natuurlijk nog de kans om feedback te geven. Na jouw goedkeuring gaan we door naar de volgende en tevens laatste stap.

Stap 5: Online zetten van de promotievideo

Nu het eindproduct beschikbaar is zal de promotiefilm in deze laatste stap online geplaatst worden. Naast jouw website kan de promotievideo op verschillende social media kanalen geplaatst worden zoals Facebook, Instagram en Youtube. Dit is afhankelijk van de kanalen die bij jouw bedrijf en doelgroep passen

Wat is de doorlooptijd van een promotiefilm?

Vaak krijgen wij de vraag hoe snel we een promotiefilm kunnen opleveren. Dit hangt af van een aantal zaken:

  • Lengte van de promotiefilm
  • Complexiteit van de promotiefilm
  • Snelheid van communicatie

Bij een gemiddelde promotievideo duurt het hele proces een aantal weken. Hoe sneller we echter kunnen schakelen, hoe sneller wij de promotievideo natuurlijk kunnen opleveren.

Voordelen van een promotiefilmpje maken

  • Informatie in een video wordt veel beter onthouden in vergelijking met platte tekst.
  • Daarnaast kijken mensen vaak veel liever een kort filmpje dan dat ze een lange tekst lezen. Kijkers zullen vaker de hele promotievideo bekijken terwijl lezers een gedeelte van de tekst scannen. 
  • Met behulp van een filmpje kun je veel meer uitstralen dan alleen maar woorden. Je kunt veel beter laten zien wie jij bent en waar jij voor staat. En laat de beste klantbinding nu net ontstaan door het vinden van een match tussen jouw visie en die van de klant. Kleding, omgeving, hoe je beweegt en geluid zijn ook allemaal factoren die de kijker informatie geven. Waarom zou je geen gebruik willen maken van deze extra’s?

To be successful and grow your business and revenues, you must match the way you market your products with the way your prospects learn about and shop for your products. ~ Brian Halligan

Wat kost het laten maken van een promotiefilmpje?

Wij snappen heel goed dat je met deze vraag zit maar het is een ontzettend moeilijke vraag om nu direct te beantwoorden. Na ons kennismakingsgesprek kunnen we hier een duidelijk antwoord op geven omdat we dan verschillende wensen en behoeften in kaart hebben kunnen brengen.

De kosten zijn sterk afhankelijk van de hoeveelheid arbeidsuren die in een promotievideo gaan zitten. Dit is vervolgens afhankelijk van de complexiteit en de lengte van de promotievideo.

Sunny Side Up: het bureau voor jouw nieuwste promotievideo

Wij zijn niet zomaar een promotie video bedrijf. Nee wij zijn Sunny Side Up. Wij maken kick-ass content die werkt. Wij gaan verder dan een standaard video. Wij zijn creatievelingen die elk verhaal boeiend vinden en met de grootst mogelijke overtuigingskracht aan de buitenwereld willen vertellen. Wij gaan net dat stapje verder, want wij houden van ons werk. Iedere dag bezig zijn met de nieuwste technieken en de leukste klanten. Daar krijgen wij energie van. En dat is niet alles. Wij zijn een dochteronderneming van Pure Minds. Met het verspreiden van je nieuwste promotiefilmpje hebben wij dan ook geen moeite. Alles omtrent content en online marketing onder één dak. Hoe makkelijk wil je het hebben?

  • Wij zijn proactief en denken mee
  • Gratis advies en kennismakingsgesprek
  • Een vaste prijs zonder verrassingen
  • Alles onder één dak
  • Voor ieder budget de beste kwaliteit in beeld en geluid

Hebben we je aandacht?

Laten we samen kijken hoe we een onvergetelijke indruk kunnen maken op jouw klanten. Daag ons uit:

Veelgestelde vragen

Wat is een promotievideo?

Een promotievideo is een aankondiging van een gebeurtenis binnen jouw bedrijf. Bijvoorbeeld een verandering, iets nieuws of gewoon iets heel ruigs. Je wil natuurlijk wel dat dit genoeg aandacht krijgt. Een promotiefilmpje laten maken is de perfecte manier om de aandacht te trekken en in de gedachten van mensen te blijven hangen.

Welke soorten promotievideo's zijn er?

Er zijn verschillende redenen voor het maken van promotiefilmpjes. Denk aan:

  • Jouw merk op de markt brengen
  • Je gaat een nieuw(e) product/service op de markt brengen
  • Er komt een leuk evenement aan dat jij hebt georganiseerd
  • Je hebt een nieuwe locatie geopend
  • Jij gaat een duurzaam proces invoeren

Kortom, over alles wat nieuw is binnen jouw bedrijf waarvan jij denkt dat je klant dit wil weten kun je een promotiefilmpje maken.Wil jij een keer sparren over jouw promotiefilmpje? Neem vrijblijvend contact op.

Waarom een promotiefilmpje maken?

Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Een promotievideo is een goede manier om mensen te enthousiasmeren en hen in korte tijd de belangrijkste informatie te geven. Het is voor iedereen te begrijpen en het wordt beter onthouden.

Wat kost een promotiefilmpje maken?

De kosten van het maken van een promotievideo lopen sterk uiteen. Dit hangt af van de complexiteit en lengte van de promotiefilm. Wil je een kostenplaatje weten? Neem vrijblijvend contact met ons op en laten we kennismaken. Daarna sturen wij jou een vrijblijvende prijsopgave zonder verborgen kosten. Ook presenteren we een concept zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Wat is de gemiddelde doorlooptijd van een promotievideo?

Dit hangt af van een aantal zaken:

  • Lengte van de promotiefilm
  • Complexiteit van de promotiefilm
  • Snelheid van communicatie

Bij een gemiddelde promotievideo duurt het hele proces een aantal weken. Hoe sneller er wordt geschakeld, des te sneller de animatie kan worden opgeleverd.

Waarom kiezen voor Sunny Side Up?

Sunny Side Up weet wat werkt. Via ons online marketing bureau Pure Minds hebben we geleerd dat goede content dé factor is die voor online succes zorgt. Sinds 2012 helpen we onze klanten al met het opzetten van online campagnes die perfect aansluiten bij hun doelgroep en het gekozen medium. Wij zorgen voor de perfecte combinatie van beeld en geluid.