Onze tips om nóg succesvoller in te haken
Om jou alvast een handje op weg te helpen, hebben wij een aantal handige tips op een rijtje gezet. Op deze manier kun je goed voorbereid aan de slag gaan met onze contentkalender.
-
Blijf relevant voor de doelgroep
Een inhaakkalender staat vol inhaakdagen, maar deze dagen zijn natuurlijk lang niet allemaal even relevant voor jouw doelgroep. Probeer er dus geen wedstrijdje van te maken om zoveel mogelijk inhaakdagen in jouw contentplanning te verwerken, maar wees juist kritisch en blijf zo dicht mogelijk bij de interesses van je doelgroep.
-
Wees flexibel
Een inhaakkalender geeft je de mogelijkheid om vooruit te plannen, maar het blijft belangrijk om in te blijven spelen op onverwachte gebeurtenissen en belangrijke trends. Je kunt je contentplanning altijd aanpassen naar gelang wat op dat moment het meest relevant is voor jouw doelgroep.
-
De populairste dagen zijn niet altijd de juiste keuze
Het klinkt aantrekkelijk om in te haken op de populairste dagen uit de contentkalender, maar wees je wel bewust van het feit dat op deze dagen de concurrentie erg groot is. Soms is het dan ook aantrekkelijker en makkelijker om jouw doelgroep te bereiken op een minder bekende dag.
-
Consistentie is key
Consistent posten is ontzettend belangrijk. Wat we vaak zien gebeuren, is dat bedrijven in periode van drukte minder gaan posten en hun social media weer oppakken als het wat rustiger wordt. Zonde van al het opgebouwde bereik. Om deze reden is het ontzettend belangrijk om vooruit te werken. Zo zorg je ervoor dat je top-of-mind blijft bij je doelgroep.
-
Meten is weten
Probeer verschillende vormen van content uit en meet welke contentformaten de beste resultaten opleveren door de content nauwlettend te monitoren met behulp van handige tools.