Skip to main content

De Sunny Side Up Inhaakkalender 2023

Dé inhaakkalender waar je mee gaat scoren!

Het verzinnen van goede content is niet altijd even makkelijk. Soms heb je nu eenmaal even geen inspiratie of je hebt er door de drukte geen goed zicht meer op. In deze gevallen komt een inhaakkalender goed van pas. Een inhaakkalender geeft jou als bedrijf namelijk sturing om online actief te kunnen blijven. 

Wist je dat er een dag van de koffie bestaat? Of een ‘ruim je bureau op’ dag? Twee voorbeelden van inhaakdagen die zijn opgenomen in de Sunny Side Up inhaakkalender. Onze inhaakkalender bevat de meest belangrijke, speciale, leuke en grappige dagen van 2023 waar jij op kunt inhaken. Hiermee stel jij jezelf niet langer de vraag: ‘’Wat moet ik posten?’’ en til je de online aanwezigheid van jouw bedrijf binnen no-time naar een hoger niveau! 

Vraag onze inhaakkalender aan

Wat is een inhaakkalender?

Een inhaakkalender, ook wel contentkalender of social media kalender genoemd, is simpel gezegd een kalender vol met inhakers. Met een inhaakkalender kun je ervoor zorgen dat er een verband te leggen is tussen de content die je publiceert en een topic dat op die betreffende dag relevant is. Ook helpt het je met het maken van originele content. Daarnaast helpt een inhaakkalender je bij het publiceren van relevante content op het juiste moment, op het juiste kanaal en voor de juiste doelgroep. 

Voordat je als bedrijf aan de slag gaat met een inhaakkalender zul je echter wel duidelijk voor ogen moeten hebben wie de doelgroep is en via welke kanalen deze doelgroep het beste bereikt kan worden. Stel jezelf daarom altijd de volgende vragen:

  • Waarom speel je als bedrijf in op deze inhaakdag?  
  • Naar wie communiceer je? 
  • Via welke kanalen ga je inspelen op dit inhaakmoment? 
  • Hoe communiceer je? Hiermee bedoelen we de contentformaten die worden ingezet. Denk hierbij aan een podcast, Instagram Reel, TikTok-video, YouTube Short of een YouTube video. 

De antwoorden op deze vragen vormen samen de contentstrategie. Een inhaakkalender helpt je vervolgens structuur aan te brengen in deze strategie en laat je nadenken over interessante gebeurtenissen waar je met jouw content op kunt inspelen. 

Wat zijn de voordelen van een inhaakkalender?

Het grootste voordeel van een inhaakkalender is dat het een handige planningstool is. Je kunt op tijd inspelen op belangrijke periodes en dat helpt bij het publiceren van de juiste content op het juiste moment. Daarnaast brengt het werken met een contentkalender de volgende voordelen met zich mee:

  • Het biedt houvast en draagt bij aan geordende content. Je kunt direct aan de slag;
  • Het helpt je met het verzamelen van creatieve ideeën om je content in veel meer verschillende vormen te publiceren;
  • Het zorgt ervoor dat de kwaliteit van je content omhoog gaat;
  • Je krijgt inspiratie om je content maximaal te gebruiken voor het komende jaar;
  • Je kunt eventuele gaten in je contentplanning opvullen met relevante inhaakmomenten;
  • Duidelijke deadlines, wat leidt tot meer rust, duidelijkheid, efficiëntie en de mogelijkheid om vooruit te werken;
  • Je bouwt een langdurige relatie op met je doelgroep, wat uiteindelijk zorgt voor meer terugkerende bezoekers.

Vraag onze inhaakkalender aan

Voor welke kanalen kan een inhaakkalender gebruikt worden?

Je kunt onze inhaakkalender 2023 gebruiken voor diverse online kanalen. Bij Facebook, Instagram en LinkedIn is het belangrijk dat content ‘nieuwswaarde’ heeft. Een bericht met nieuwswaarde krijgt namelijk meer aandacht en heeft dus ook een hoger bereik en meer engagement. Met nieuwswaarde bedoelen we een onderwerp dat online veelvuldig besproken wordt en op dat moment dus actueel of ‘trending’ is. 

Onze tips om nóg succesvoller in te haken

Om jou alvast een handje op weg te helpen, hebben wij een aantal handige tips op een rijtje gezet. Op deze manier kun je goed voorbereid aan de slag gaan met onze contentkalender. 

  1. Blijf relevant voor de doelgroep

Een inhaakkalender staat vol inhaakdagen, maar deze dagen zijn natuurlijk lang niet allemaal even relevant voor jouw doelgroep. Probeer er dus geen wedstrijdje van te maken om zoveel mogelijk inhaakdagen in jouw contentplanning te verwerken, maar wees juist kritisch en blijf zo dicht mogelijk bij de interesses van je doelgroep. 

  1. Wees flexibel

Een inhaakkalender geeft je de mogelijkheid om vooruit te plannen, maar het blijft belangrijk om in te blijven spelen op onverwachte gebeurtenissen en belangrijke trends. Je kunt je contentplanning altijd aanpassen naar gelang wat op dat moment het meest relevant is voor jouw doelgroep.  

  1. De populairste dagen zijn niet altijd de juiste keuze

Het klinkt aantrekkelijk om in te haken op de populairste dagen uit de contentkalender, maar wees je wel bewust van het feit dat op deze dagen de concurrentie erg groot is. Soms is het dan ook aantrekkelijker en makkelijker om jouw doelgroep te bereiken op een minder bekende dag.

  1. Consistentie is key

Consistent posten is ontzettend belangrijk. Wat we vaak zien gebeuren, is dat bedrijven in periode van drukte minder gaan posten en hun social media weer oppakken als het wat rustiger wordt. Zonde van al het opgebouwde bereik. Om deze reden is het ontzettend belangrijk om vooruit te werken. Zo zorg je ervoor dat je top-of-mind blijft bij je doelgroep. 

  1. Meten is weten

Probeer verschillende vormen van content uit en meet welke contentformaten de beste resultaten opleveren door de content nauwlettend te monitoren met behulp van handige tools. 

Vraag onze inhaakkalender aan

Inhaakkalender vs. social media kalender

Zodra je een handig overzicht hebt van alle inhaakdagen in 2023, kun je de inhaakkalender gaan vertalen in een social media kalender die helemaal is afgestemd op jouw bedrijf en doelgroep. In een social media kalender kun je precies bijhouden welke content je waar en op welke dag gaat delen. Dit zorgt ervoor dat je als bedrijf consequent op alle gewenste online platformen actief aanwezig bent. 

Vraag de gratis inhaakkalender 2023 nu aan

Ben je enthousiast geworden en wil je serieus aan de slag gaan met je contentplanning? Dan mag een inhaakkalender niet ontbreken als onderdeel van jouw online marketingactiviteiten. Download nu onze gratis inhaakkalender 2023 door het onderstaande formulier in te vullen. 

Sunny Side Up: het bureau voor jouw videoproducties

Wij zijn niet zomaar een videoproductie bedrijf. Nee, wij zijn Sunny Side Up. Wij maken kick-ass content die werkt. Wij gaan verder dan een standaard filmpje. Wij zijn creatievelingen die elk verhaal boeiend vinden en ze met de grootst mogelijke overtuigingskracht aan de buitenwereld willen vertellen. Wij gaan net dat stapje verder, want wij houden van ons werk. Iedere dag bezig zijn met de nieuwste technieken en de leukste klanten. Daar krijgen wij energie van. En dat is niet alles. Wij zijn een dochteronderneming van Pure Minds. Met het verspreiden van je nieuwste drone video hebben wij dan ook geen moeite. Alles omtrent content en online marketing onder één dak. Hoe makkelijk wil je het hebben?

  • Wij zijn proactief en denken mee
  • Gratis advies en kennismakingsgesprek
  • Een vaste prijs zonder verrassingen
  • Alles onder één dak
  • Voor ieder budget de beste kwaliteit in beeld en geluid

Wil je meer weten over ons en onze aanpak of heb je interesse in een samenwerking? Neem dan gerust contact met ons op om jouw mogelijkheden te bespreken.

Wij weten wat online werkt.